onsdag 12 december 2012

En dag som denna

Sitter här i universums kallaste klassrum, sällskapar med trevligt folk och lyssnar på Chess på svenska och har det relativt bra ändå. Synd att klaga liksom. Sen tänkte jag, när jag ändå håller på, påminna om musikhjälpen! Rädda liv genom att önska musik, det är ju bara för löjligt enkelt! Har suttit och lyssnat på det både igår och i morse och det är riktigt trevligt att bara myslyssna lite.
Sen på tal om ingenting så är det Lucia dag för mig denna afton! Lusse-tåg och pepparkaks-mys säger man inte nej till i första taget. Tanums kyrka kl 18.30 *smygreklam*, förhoppningsvis blir det en minnesvärd kväll! :)
Nu när man tänker efter är det verkligen helt galet hur kort det är till jul. Nu är det Lucia, sen är det en låtsas-vecka kvar i skolan och sen är det nästan jul! Helt galet! Men jag har börjat uppskatta jul mer nu "på äldre dagar". (Lite gammal får man låta ibland) Vi har gett upp julklappar, i alla fall hos min pappa, sen några år tillbaka, men jag känner att det gör mig ingenting! Jul-myset räcker gott för mig nu. Samla ihop familjen, laga lite go' mat och mys tills ni somnar. Sen kan man lyckas få så underbara bilder under jul med vintermörkret. Har börjat lägga upp lite bilder på fotobloggen som kanske skulle kunna vara värda att kika på om man vill ta del av mörkermyset med mig :) Jag önskar en fortsatt trevlig dag, och kramas mycket med varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar