onsdag 11 mars 2015

Dessa upptagna, lediga dagar

Jag hade en dag ledigt från jobbet för att eleverna har studiedag, och den dagen är idag. Vad har jag då blivit välsignad med? Jo SOL! Sol och värme till råga på allt! Att en sån liten grej kan lyfta humöret så otroligt. Sen blir det ju inte sämre av att när jag kom hem från jobbet igår hade världens finaste dam lämnat bullar i min brevlåda, bara för att hon kände för det.


Sen är det ju ett plus att jag faktiskt haft grejer att göra hela dagen. Hade handledarsamtal, vilket var väldigt trevligt. Satt och pratade och flummade om vart annat.
Jag stack sedan iväg till gymmet där jag både förlängt tiden på crosstrainern och tar mera i benpress-grejen, vilket gör att det känns lite mer värt att fortsätta. När man faktiskt ser resultat menar jag.
Som att inte det vart nog så har jag haft tid att både sitta och sola/läsa på mitt tak och varit ute och fotat lite vid sjön. Det är ingen sommarvärme, men oj vad det värmer ändå.
Har nu suttit det sista och fixat med vad jag ska berätta om på tonår, dit jag är inbjuden ikväll, och fixat en liten andakt. Ganska pirrigt och väldigt utanför min comfortzone, men det är bara att bita ihop och ha så roligt det bara går. Men det kommer att bli bra. Blir alltid skrajsen när jag ska iväg någonstans, och speciellt när jag ska göra någonting inför andra, men det brukar alltid lösa sig i slutändan ändå.

Så det satsar vi på, så önskar jag en kanonfin fortsättning och många kramar!

Hade gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar