tisdag 25 mars 2014

Gamlat skrutt och natta-mys

Jag och några av mina vänner kör byt-garderob-med-varandra-för-att-spara-pengar-grejen, så jag tog mig ett röj bland alla söndertvättade linnen och håliga sockar. För det första, det är helt galet hur mycket skit man kan ha i en garderob. Tröjor som gått i arv från faster till syster till syster nr 2 till syster nr 4 till mig och nu är helt sladdriga och genomskinliga. Klänningar som blivit insydda, uppsprättade och omsydda på nytt och nu är helt söndertrasat. Så mycket grejer som egentligen inte går att använda, men som ändå ligger där, för det var ju snyggt en gång i tiden...
Men sen är det också så att jag hittat otroligt mycket kläder som jag tänkt, "äh, de passar inte just nu, men efter att jag fått till kroppsformen lite så kommer de allt på igen." Detta är alltså kläder jag sydde när jag gick i sjuan, kläder som mina betydligt yngre, betydligt smalare systrar inte velat ha/vuxit ur, kläder jag använde i högstadiet. Det finns inte en chans att jag kommer i de kläderna igen. Varför ville jag ens komma i kläderna? Vad var det för galna mål jag strävade mot egentligen? Att se ut som en 12 åring resten av livet?
Känner lite spontant att oj vad jag är glad att jag kommit över detdär. Jaja, nu är de i alla fall väck eller i väntan på en ny ägare, så vi satsar på ett litet natta-mål i väntan på tvättmaskinen, så gosar vi ner oss i sängen sedan i väntan på en ny arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar