onsdag 26 mars 2014

Ett obefintligt steg för mänskligheten, ett litet skutt framåt för Matilda Roolf

Idag har jag jobbat, fyndat en supersnygg skjorta, ätit middag med en liten men fin del av Trollhättefamiljen och känner mig nu redo för att baka lite kvällsmys. Jag ska däremot pröva någonting nytt för första gången. Improvisera! Sen hur någnting kan vara "nytt för andra gången" vet jag inte riktigt, men det hör inte riktigt hit. Jag har i alla fall tidigare gjort kladdkakemuffins med vit choklad. Lite sega, ganska luftiga och mycket, mycket, otroligt goda. Idag ska jag försöka utveckla dem. Göra dem till mina egna. Jag har aldrig gjort något sånt förut, då jag är extremt bunden till recept av rädsla för att göra någonting oätligt. Men idag tar jag ett steg framåt i min utveckling! På med musiken, fram med bunken och börja baket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar