onsdag 7 januari 2015

Skrikpotatisar, långflyttar och aktiverat softarläge.

Jul och nyår har kommit och gått och den ända julkänslan jag fått är fluffigheten när jag tar på mage och lår. Tänkte, åter igen, att jag behövde göra någonting åt detta (plus stärka min klena lilla kropp). Jag fick, när jag försökte ge upp, mitt under mina "bicycle crunches" en av de knepigare tankarna jag fått på ett tag.
"Du får inte ge dig nu Matilda Roolf! Nu ska du bannemig komma i någon sorts form denna gången. Och den ska INTE vara rund!"
Och ja, jag har riktiga konversationer med mig själv. Nej, jag är inte rädd för att erkänna detta.
Bör också nämnas att detta bara vad en av många "motivationer" min lilla PT skrek åt mig. Är egentligen inte rund, utan måste träna för att stärka mage och rygg då de fungerar kasst, men sinnes PT'n försöker med alla knep verkar det som.
Av någon anledning ser jag den framför mig som en liten potatis med supermuskliga armar, svettband, benvärmare och små, små shorts som står och skriker över mig. Får mig att undra lite hur mitt huvud mår, men är samtidigt lite underhållande.

På tal om morotstårta tänkte jag egentligen meddela att min nya galenpanna-bas numera är placerad i Askersund istället för Tanum. Med ett hopp, ett studs och en tornado hamnade jag här och lullar nu framåt och mår riktigt gött. Har fått mig en fin lägenhet, ett bra jobb och många härliga människor omkring mig. Inget dåligt startläge på nya vuxenlivet kan jag ju säga.

Jag tänker nu trycka i mig en bit kaka, titta på Fullmetal Alchemist och bara njuta av tillvaron en liten stund till innan jag måste sova. Så njut ni med vettja. Det är du värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar