torsdag 5 november 2015

Det bästa i livet är oplanerat!

Jag är inte jätteduktigt på att planera. Nej, rättelse; Jag är duktigt på att planera, men jag är ordentligt dålig på att hålla mig till planerna sen.

Jag skulle idag efter jobbet ta det lugnt, softa lite, laga lite mat, götta mig i soffan med en bok, komma ikapp med lite vila. Jättefin plan.

Detta är vad som istället hände;
Jag kom hem från jobbet, fick något konstigt ryck att "JAA, jag drar till gymmet och kör zombiesrun! Awesome!"
När jag sedan (40 min senare) är påväg hem inser jag att "Bajs också, det är kör idag... Har den börjat? Nej, det är lugnt. Jag hinner hem och duscha så kan jag sticka dit."
När jag kommer hem (kl 21.00) kommer jag ihåg att "Ajuste, jag ska på läger i helgen, och i morgon har jag ingen tid att packa. Jag skulle ju göra det ikväll..." Igång med packandet bara. Inser nu att jag inte har en väska som är lagom stor, så det blir till att packa i flera små... (Yeey!... Eller inte.)

Men kul har jag haft ändå! Även om livet inte alltid blir som jag tänkt mig brukar det allt bli ganska fint i slutändan ändå.

Blessed is this life which I have the privilige to live!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar