torsdag 30 juli 2015

Äta, jobba, träna, sova

Efter ett 7-16 pass vart jag ganska trött som vanligt, och blev inte bättre av de brutala regnskurarna som kommit hela dagen. Välsignades med några minuter sol i alla fall, och nu på kvällen har det spruckit upp riktigt ordentligt. Känns bra. Märks på sömn och ork att det inte är någon sol. Är trött och seg hela tiden, aldrig riktigt utvilad.

Men jag fick i alla fall till ett yoga-pass mitt i tröttheten. Gick hyfsat. Är ju seg och stel efter gymmet igår, så går lite trögare, vilket gjorde att mitt huvud ganska snabbt började klaga på att det var jobbigt och kämpigt, men lyckades faktiskt jobba mig förbi det ganska bra i alla fall. Är annars väldigt bra på att bara känna efter på det som inte går bra eller är jobbigt, så att jag kan få lägga av. Men idag försökte jag tänka på det positiva istället och tog mig igenom hela programmet utan större problem.

Men nu tänker jag äta upp min sojabacon-omelett innan min lilla misse kommer åt den. Hon försöker från alla håll och kanter. Sen parkerar jag mig för att spela första avsnittet av The Walking Dead. Tagga!

Vissa dagar måste man träna motivationen, och då får kroppen gå på autopilot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar