onsdag 29 juli 2015

Vila, jobb och träning försöker hålla handen

Nu, efter många dagars vila är vi i full gång igen. Innan helgen har delar av familjen varit på besök, så det fanns helt enkelt ingen riktig tid till träning, men jag lyckades ändå trycka in ett pass där på torsdagen och sen var vi ute och gick lite på fredagen.
Sen kom helgen med jobb. 12-22 följt av 7-16. Jag vart helt slut. Jag hade absolut ingen ork i hela kroppen. När jag kom hem från jobbet var jag så utslagen att jag däckade på soffan och låg i något sorts halv-koma resten av kvällen. Det samma hände i måndags. Jobbade 7-16, och när jag kom hem fanns det ingen som helst ork kvar. För att inte gräva ner mig i soffan igen åkte jag iväg till systern i Karlsborg för kvällen, så att jag inte isolerade mig själv bara för att jag inte mådde bra igen. Sen i går jobbade jag 12-22 igen, och jag var tvungen att gå till banken och krångla, och tiden liksom flög iväg innan jag skulle till jobbet.

Men nu idag har det smällt till! Kom iväg till gymmet (som inte längre har semesterstängt) och körde ändå på hyfsat tycker jag. Det vart inget kanon-pass, men ändå ganska bra som omstart på gymmandet.
Värmde upp med att springa lite. Med betoning på lite. 0,7 km på 5 min i en hastighet som gjorde att jag inte pallade med att fortsätta. Eller, det var väl mer att mitt huvud tröttnade och började påpeka alla grejer som var lite jobbiga, och då hängde kroppen med på det och ville inte mera. Men det vart lite uppvärmning i alla fall.
Sen var det mest armar, en del maskin, en del lösa vikter. Går ändå hyfsat tycker jag, med tanke på hur klen jag är.
Därefter blev det lite mage/rygg. Kan inte riktigt göra alla magövningar som jag tänkt, för jag tror att jag svankar för mycket i själva rörelsen, så ska träna upp ryggen lite mer och försöka igen. Däremot gjorde jag en sista övning för ryggen helt knas då jag svankade för mycket, så jag fick tokont i ryggslutet. Blev till att lägga ner och gå in och stretcha så gott det gick. (Är för övrigt värdelös på att stretcha. Vet inte hur man gör)
Men över lag känns det som ett helt okej pass för dagen.

Nu ska jag bara iväg och köra ett pass på jobbet också. Ingen rast och ingen vila! Hej och hå, jobba på!

Även vila är bra träning, i lagom mängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar