måndag 20 juli 2015

En ny början (igen)

Woopsi. Jag gick visst ner i mitt lilla hål igen. Jobba, äta, läsa, sova, repeat... Så igår, (lediga dag nr 2 på raken), bestämde jag mig äntligen för att dra iväg till gymmet igen. Boosta igång mig. Då ser jag på dörren "Vi har semesterstängt från 11-27 Juli"... Jahopp känner jag. Då kommer jag väl inte igång på ett bra tag till då. Kan lika gärna gräva ner mig lite till. Men ack nej! Jag tog tag i mig, behöll träningskläderna på och satt på min yoga dvd! Detta gick faktiskt förvånansvärt bra. Tog mig igenom hela passet på första försöket denna gången. (Alltid trevligt att se att träningen i alla fall gjort lite skillnad) Och jag har nu kommit fram till att jag behöver fixa mig lite ordning.

Jag ska lägga upp ett schema, mest utformat efter hur jag jobbar, så att jag inte kan hitta på ursäkter som "idag hinner jag faktiskt inte, för jag ska jobba" eller liknande. Det ska varvas med lite yoga, pilates, löpning och gym. Och för att jag ska ha något som ger mig dåligt samvete om jag inte gör det jag ska kommer jag skriva hur det går här. Jag är trött på mig själv nu och att jag är så fånig och övertalar mig själv att jag inte orkar, och sen ligger och tycker synd om mig själv för att jag inte mår bra. Jag tror att jag behöver ta tag i detta ordentligt, både för mitt fysiska och psykiska välmående.

Så nu tänker jag fixa lunchlådor för denna veckan, sen dra på med ett yoga-pass igen och sen bär det av till jobbet för ett kvällspass. Just nu känns det ljust och bra, och jag kan inte göra annat än hoppas på att det håller med sig tills i morgon.

För att kunna ta första steget framåt måste man först resa sig upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar